define('WP_AUTO_UPDATE_CORE', 'minor');// This setting is required to make sure that WordPress updates can be properly managed in WordPress Toolkit. Remove this line if this WordPress website is not managed by WordPress Toolkit anymore. מהו מותג? חלק שני - אבי קורנס יועץ מיתוג ושיווק

מהו מותג? חלק שני

אתה רוצה לעבוד במיתוג? הסנדלר רצוי שלא ילך יחף. תמתג את עצמך. מה הפירוש תמתג את עצמך? ראשית אדם כמו מוצר, כמו שרות כמו רעיון יכול להיות קומודיטי או להיות ממותג. אדם כקומודיטי, איך יכול להיות? יכול גם יכול. מה דעתכם על ההגדרה “קיבלתי יועץ ממטי” או “… התחלתי לעבוד עם היועץ…איך קוראים לו???” ואם לא הרגשת עד עכשיו חלק מעדר אז יספרו לך את אחת מאין סוף הבדיחות על היועצים כי אתה “עוד יועץ”. אתה ממש לא רוצה להיות עוד יועץ, אתה לא רוצה שיכתיבו לך מחיר של יועץ מטי (כ-200 שקל ברוטו לשעה בלי ביטול זמן ובלי נסיעות) לכן אתה חייב להתמתג. מיתוג הוא בידול. בידול יוצר בולטות, בולטות מביאה מודעות, מודעות מביאה טלפונים, מיילים ולקוחות.

לקוחות לא נופלים מהעצים, לקוחות מגיעים בעיקר מפה לאוזן. אתה צריך לעזור לפה לאוזן להתרחש. השיחה האנושית מורכבת מסיפורים. אנשים אוהבים לספר משהו מיוחד כדי לא לשעמם, כדי לקבל נקודות זכות אנושיות וחבריות אצל השומע. אתה צריך ורוצה לעזור להם ומיתוג עצמי יעזור לך. יש כאן הזדמנות קלה לבלוט. כולם (בעיקר אם הם חרדים או בנקאים) מתלבשים אותו דבר, מדברים דומה הם נראים כמו פס יצור אחיד של אותה אוניברסיטה או מכללה. המותג העצמי הוא הפלטפורמה להשקת השוני. כאן אנחנו מגיעים למרכיבים של המותג . מותג כרעיון של מילה אחת או מותג כישות מורכבת. מותג כרעיון של מילה אחת הוא מותג מוגבל, חד מימדי ואפילו משעמם. אם עדיין קיימת דילמה בעולם המוצרי האם מותג המילה האחת לא יהיה חזק יותר מהמותג הרב מימדי, הרי כאשר אנו עוסקים במישור האנושי אין דילמה. האם אנו נחפוץ ברופא ה”אנושי” או במקצוען או שנעדיף שילובים של הנ”ל. אדם מעצם ברייתו הוא רב מימדי. הוא במינונים שונים גם :חכם, חרוץ, אנליטי, יצירתי, חם, איכפתי, נגיש, אנרגטי, יצרי, עם פתיל קצר, מנטור מלידה ועוד ועוד. אין ספק לתאר את האדם שלפנינו באמצעות תכונה אחת יהיה עוול . אם כך, מה עושים עם השפע? צריך לעשות סדר. דרושה היררכיה, מה אתה “הכי” מה יותר מה פחות. פרופ דיוויד אאקר עושה לנו סדר. הוא מתיחס למותג כסט של אסוציאציות. סט מבחינתו = עד 12 אסוציאציות, אולם: יש סדר והיררכיה. אסוציאציה אחת מרכזית היא המהות של המותג, עד 4 אסוציאציות נוספות הן הליבה של המותג, ועוד עד 7 אסוציאציות הן אסוציאציות “הרחבה”של המותג. עכשיו מצאת את המודל שיכול לשקף אותך כאדם ואיש מקצוע רב מימדי ממש כמו שהיית רוצה שהלקוח יתפוש אותך. ובכן יש לנו שם (אבי קורנס), יש לנו עולם של אסוציאציות עם היררכיה, יחדיו יש לנו מותג אלא שאנו רוצים לתת לו גם ביטוי ויזואלי רלוונטי ומבדל וגם זכיר. אתם יכולים ללכת למעצב הגרפי ולקבל פונט, צורה גאומטרית ,להחליט על צבע או צבעים, ללכת על פורטרייט שלכם או של הילד, האם באמת יהייה לכם לוגו? כנראה שלא! אולי יזכרו אתכם בזכות מי שאתם אבל הסמל שבניתם ממש לא תומך בכם. אין לו חיות משל עצמו, הוא לא מהווה עבורכם רימיינדר. כאן נדרשת יצירתיות ותעוזה, נונ קונפורמיזם במיטבו. זו הנקודה שבה פו הדב נכנס אצלי לתמונה (תרתי משמע).

דמות המשדרת מבחינתי: איכפתיות, הובלה, יצרתיות, בגובה העיניים, מנהיגות, הרפתקנות, סקרנות. תכונות אילו רלוונטיות מבחינתי. הלוגו שלי הוא פו הדב. הוא שונה, זכיר, משדר תכונות רלוונטיות, מייצר שיחה, משמש לשבירת קרח ול-small talk ומקל על שגרירים של רצון טוב להמליץ תוך שימוש בלוגו המבדל.