סודות ההצלחה של יועץ השיווק – חלק א׳

חריצות היא ככל הנראה תנאי הכרחי להצלחה כעצמאי בכלל וביעוץ שיווקי בפרט. חריצות לא חייבת להתבטא, בניגוד למקובל לחשוב , בריבוי שעות עבודה כל יום ובעבודה אל תוך הלילה. פשוט כשקמת בבקר ויצאת לעבודה, תעבוד. אל תתאהב במשרד, הרכב הוא ביתו השני של יועץ השיווק החרוץ. יועץ שיווק חרוץ מגיע אל הלקוח והרבה. חשוב ליועץ השיווק להיות הרבה אצל הלקוח כי רק בזו הדרך אתה מכיר את כל רובדי הארגון מתוודע לבעיות, מזהה הזדמנויות ויוצר קשרים המחזקים את כושר הישרדותך בארגון לאורך זמן.

מכירה בחלקים היא תנאי קיומי לשרידות כלכלית של יועץ השיווק. לא קיים כל קשר בין השתכרותו של יועץ השיווק העצמאי ואיש השיווק השכיר. מדובר בשני מסלולים מקבילים. מדוע שני מסלולים אילו לא יפגשו לעולם? כי השכיר מוכר את עצמו כיחידה אחת ויועץ השיווק העצמאי מוכר עצמו בחלקים. אין ספק כי סכום החלקים של יועץ השיווק העצמאי גדול מהשלם. לכאורה יועץ השיווק מוכר 5 ואף 6 משרות, כיצד? בתשובה לשאלה זו חבויה מיומנות חשובה של היכולת לתת ללקוח של היעוץ השיווקי את ההרגשה שאתה רק שלו או בעיקר שלו. המשמעות היא שמירת קשר מעבר למפגש הפיזי וכמובן יצירת ערך מוסף, אבל על כך בהמשך.

Set up קצר, עניין הקשור לחריצות וליעילות. ההתמחות במדינה קטנה כמו ישראל בעייתית. נאמר שאתה מתמחה בתיירות ונכנסת, שוב, לתקופת משבר: עולמי, ישראלי, כלכלי, בטחוני …אגב משברים כאילו יש בממוצע שניים בעשור. הכניסה למשבר מיידית, היציאה לעיתים לוקחת שנתיים, והלקוחות? לא במצב הרוח לפרויקט של יעוץ שיווקי, אז מה עושים? מתמחים בכמה תחומים. המשמעות היום יומית של התמחות במספר תחומים עבור יועץ השיווק הינה צורך לדלג בין מספר נושאים לאורכו של יום העבודה. אם קשה לך לדלג, אם אתה זקוק למנוחה מנטלית בין לבין, יעוץ שיווקי הוא לא המקצוע עבורך, שלא לדבר על השיחות בין לבין, מהרכב כמובן, שיעסקו במגוון נושאים , אתה חייב לדעת לדלג ולהיות במיטבך מיידית. תגובה מהירה. יועץ שיווק לא יכול לגמגם. אם אין לך כושר חשיבה מהיר, אם אתה לא יודע לשלוף מהר מהזיכרון, אתה לא יכול להיות יועץ שיווק. אתה יכול לאמר ללקוח כי תחזור אלין אחר כך או מחר, זה יעבוד פעם או פעמיים, בפעם השלישית הוא יחפש יועץ אחר. הלקוח מצפה מיועץ השיווק שלו למתן פתרון, רעיון ולו זמני או חלקי כאן ועכשיו. תופעה זו הולכת ומתחזקת ככל שהתרבות הדיגיטלית הופכת לנורמה שמקדשת את קיצור טווחי הזמן. התגובה המהירה משדרת ביטחון וזה חלק ממה שהלקוח ולו בתת מודע מחפש לקבל מיועץ השיווק שלו. אם את צריך לחשוב טוב והרבה עם עצמך לפני שאתה משיב, יעוץ שיווק הוא לא המקצוע עבורך.

זהו? מה פתאום! נגענו רק בקצה הקחון של יעוץ שיווקי מוצלח מקצועית וכלכלית.