סודות ההצלחה של יועץ השיווק – חלק ב׳

כושר וורבלי. הביטוי הבסיסי של יועץ השיווק הינו דיבור. אין מקום במקצוע היעוץ השיווקי לשקטים ולמופנמים. במציאות הים תיכונית יועץ השיווק צריך לרצות לכבוש את רשות הדיבור, למצוא את הטיימינג הנכון ולדבר באינטונציה הנכונה, בקול רם, בחדות, לשדר בטחון, להיות מוכן להתקלות, לשלוף תגובה חדה ומהירה-לא מהוססת.

כושר כתיבה. עוד תכונה נדרשת של יועץ השיווק. אתה שונא לכתוב? אתה במקצוע הלא נכון. מצפים כי תכתוב, מצפים מיועץ השיווק לכתוב חד, ברור ומהר. אם אתה מההססנים, כותב , מוחק, ושוב מוחק – תחליף מקצוע.

כל העולם במה. כמה פעמים בחיים פיללת שכולם ישתקו, שיקשיבו לך? ברוך הבא ליעוץ השיווקי. פרזנטציה, הבמה כולה שלך, זכות הדיבור של יועץ השיווק. אתה כותב את המצגת, אתה בונה את שלד הטיעונים, אתה יועץ השיווק שולט בעובדות ומכוון את הדיון. יועץ השיווק חייב לאהוב את הבמה כמו שחקן. הלקוח הוא הקהל רק שבסוף אין מחיאות כפיים (אם כי גם זה קורה לעיתים נדירות).

לבוא מוכן. מצגת לא מקריאים מצגת מציגים וזה הבדל תהומי. הלקוח יודע לקרוא, הוא לא זקוק ליועץ השיווק לקבלת שעת סיפור. לכן צריך לסיים את כתיבת המצגת כמה ימים לפני מועד ההצגה ואז יועץ שיווק אחראי יעבור על המצגת גם ערב הצגתה ויחליט עם עצמו מהם החידודים וההפתעות שהוא מכין לכל סלייד במצגת, מה יעבור מהר ועל מה להתעכב , אילו שאלות מכשילות צפויות והיכן.

ובזמן. יועץ שיווק נמצא תמיד בבחינה. הוא בונה מערכת יחסים. אתה אף פעם לא יודע האם הלקוח ישן טוב בלילה ואיך הוא קם בבקר. יועץ השיווק לא יכול לנחש האם דוקא הלקוח הזה שונא שמאחרים…ויש כאילו. לכן יועץ השיווק חייב להגיע בזמן. אם ה waze מתזמן 45 דקות ,קח בחשבון לפחות שעה. תגיע לפני, תכיר את השטח, small talk עם המזכירה מעולם לא הזיק (על כך בהמשך), תגיע נינוח, זה משפיע על איכות היכולות הפרזנטטיביים שלך, תתחבר לברקו יהייה לך מספיק זמן ללחוץ על כל fn אפשרי עד שהמחשב והברקו ידברו כשהלקוח נכנס לחדש תהייה מרוכז בו ולא תראה כמו איש טכני אובד עיצות.

תשדר חיוביות. ללקוח יש המון בעיות משלו. כבר הזכרנו את השינה בלילה, יש לו משפחה וגם בוס בדמות מנכ"ל או יו"ר או מועצת מנהלים שיורדת לו לחיים. יש לו תסכולים משלו הוא ממש אבל ממש לא קם בבקר לשמוע על הבעיות של יועץ השיווק שלו. את כל הבעיות והתסכולים שלך, יועץ שיווק יקר, תשמור לעצמך. תהייה אוזן לבעיות הלקוח ופה רק לאגנדה במקצועית שלך ולא לבעיותך. גם אחרי לילה נורא קמת לבוקר נהדר ושופע חיוביות. זה מה שיועץ השיווק חייב לשדר ללא תלות באמת התחושתית שלו.