כאשר אני מלמד מיתוג אני נוהג להציג בפני תלמידי תמונה בה רואים צריבה על גבי שערה של פרה ,מדוע? כי מיתוג הינו צריבה של רעיון במוחו של הצרכן. מותג הינו כלי, אריזה לעשיה שיווקית. במרבית המקרים המותג אינו עומד בפני עצמו (אם כי יש יוצאי דופן הוא כלי בתמהיל השיווק של החברה. יש כיום קולות לא מועטים המדברים על קץ עידן המיתוג כחלק מן ההתרסה כלי הקורפורייטים הגדולים. זו טעות לשרבב את הכלי השיווקי הנקרא מותג בנסיון להציג את הקורפורייטים כלא הוגנים כלפי הציבור. המותג ימשיך להתקיים גם בעתיד משום שלצרכן יש בו צורך. המותג הינו שפת קיצור והדור העכשוי מקדש קיצורים ושפות קיצור. המותג מאפשר לטעון מספר רעיונות וערכים במילה אחת וכך עוזר לשיחה הבלתי אמצעית של הצרכן עם חברו בתנאי הלחץ והקיצור הקשים ביותר בין אם מדובר בשיחת “מעלית” או בהתכתבות דיגיטלית או סלולרית. המותג חוסך שימוש במילים רבות ומצליח להעביר סיפור, מסר מורכז באמצעות מילה בודדת. ככל שחולף הזמן העולם הצרכני נהייה עמוס יותר ויותר, ההבחנות הפונקציונאליות פחות ופחות חדות, אנו מוצאים מעט בידול שהוא usp של ממש ולכן יותר ויותר נמצאים במגרש הesp .כדי לשרוד ולשגשג במגרש ה-esp אנו זקוקים לכלי העוטף את המוצר ונותן לו ערך מוסף וזהו המותג.
המותג מסייע לצרכן לבצע קיצורי דרך בתהליכי קבלת ההחלטות שלו .עולם השפע מבלבל עד כדי מתיש, הצרכן זקוק לגורם מסייע לבצע סינון להקטין את הסט הרלוונטי לקבלת ההחלטות שלו ולבחור בין הצעות ערך די דומות .זוהי בדיוק הקרקע הפוריה המחזקת ומתחזקת את עולם המיתוג. ועוד משהו למספידי המיתוג. מוצר בעידן המודרני כבר מזמן לא מציע ערך יחיד. מונית אינה רק כלי תחבורה המסייע להגיע מנקודה א לנקודה ב. מכונית היא סמל סטטוס, אמירה אישית, עיצוב, אחריות חברתית ( היברידית ,חשמלית ) ועוד. שעון אינו רק כלי לידיעת השעה שאם כך היה הרי שמרבית האנשים יכלו לותר עליו ולהסתיע בסלולר לידיעת השעה. גם שעון הוא אמירה עיצובית, סמל סטטוס, פריט אופנה ועוד.אם ראינו כי מוצר הוא אלמנט מורכב ורב מימדי אזי המותג האורז אותו חייב להיות רב מימדי אף יותר באשר הוא מוסיף למוצר עולם אסוציאטיבי רב מימדי ורב חושי.